14
در این مقاله سعی کردبم معیارهای انتخاب یک شرکت برای بازاریابی شبکه ی رو بررسی کنیم و اینکه یک شرکت بازار یابی شبکه ای چه ویژگیهایی باید داشته باشد.
بر اساس مطالعات انجام شده یک شرکت موفق بازار یابی شبکه ای از چند جهت بررسی میشود:
1- سابقه شرکت:از لحاظ تجربی ثابت شده شرکتهایی که دارای سابقه حداقل 5 ساله هستند از شرکتهای موفق به شمار میایند ولی این موضوع باعث نمیشود که شرکتهای تازه تاسیس جزو شرکتهای غیر موفق شوند.به هر حال سابقه شرکتها همیشه مورد بررسی و تحقیق بوده و یکی از معیارهایی است که میتواند در انتخاب شرکت ایده آل نقش مهمی داشته باشد.
در این مقاله سعی کردبم معیارهای انتخاب یک شرکت برای بازاریابی شبکه ی رو بررسی کنیم و اینکه یک شرکت بازار یابی شبکه ای چه ویژگیهایی باید داشته باشد.
بر اساس مطالعات انجام شده یک شرکت موفق بازار یابی شبکه ای از چند جهت بررسی میشود:
1- سابقه شرکت:از لحاظ تجربی ثابت شده شرکتهایی که دارای سابقه حداقل 5 ساله هستند از شرکتهای موفق به شمار میایند ولی این موضوع باعث نمیشود که شرکتهای تازه تاسیس جزو شرکتهای غیر موفق شوند.به هر حال سابقه شرکتها همیشه مورد بررسی و تحقیق بوده و یکی از معیارهایی است که میتواند در انتخاب شرکت ایده آل نقش مهمی داشته باشد.
2- مدیرت شرکت و هیئت مدیره آن
هر چقدر هییت مدیره یک شرکت از نظر ثبات و عملکرد قوی تر باشد بالطبع اعتماد به آن شرکت بیشتر خواهد بود و اطمینان از مدیریت قوی و برنامه ریزی شده قوت قلبی برای پیوستن به یک شرکت بازاریابی شبکه ایست.مدیرت چنین شرکتی خواستار یک برنامه دقیق و هدفمند است که این موضوع را میتوان از هییت مدیره و رییس هییت مدیره و سیاستهایی که از طرف آنها اتخاد میشود فهمید.یک شرکت قدرتمند بازاریابی شبکه ای باید مدیرت قوی داشته باشد.
3- پلن سود دهی شرکت
پلن سود دهی شرکت یکی از مهمترین ویژگیهای یک شرکت ایده آل میباشد هرچه پلن یک شرکت بازاریابی شبکه ای قویتر و ساده تر باشد میزان درامد خود شرکت نیز افزایش میابد زیرا ورودی جدید بیشتر خواهد شد.البته پلن شرکت علاوه بر سوددهی هدفمند و مطمعن باید به گونه ای طراحی شود که درصدی از فروش خود شرکت نیز به نفراتی که واجد شرایطی بشوند سوددهی بیشتری داشته باشد زیرا سود خود شرکت با تلاش آن فرد زیاد شده و در درجات مختلف به عنوان پاداش به واجدین شرایط درصدی از سود شرکت علاوه بر پلن عمومی نیز پرداخت شود.
4- محصولات یا سبد کالایی شرکت
سبد کالای شرکتهای بازاریابی شبکه ای در بهترین نوع خود باید محصولات مصرف شخصی و خانگی باشد و با قیمت مناسب و در بسیاری از موارد زیر قیمت بازار عرضه شود زیرا فروش محصولات تخصصی نیاز به آموزشهای تخصصی فروش و بازار یابی دارد در حالی که محصولات یک شرکتباید در هرنقطه از کشور بتواند به فروش برسد در این صورت است که بازاریاب میتواند این تجارت را به هرجاکه بخواد منتقل کند.در مورد سبد کالایی شرکتهای بازار یابی شبکه ای بحث زیادی شده است.قطعا شرکتی که بیشترین تنوع محصول را دارد انتخاب هر بازاریاب است
5- سایت شرکت
بنابر آمار منتشر شده ماهانه 3000 حمله در فضای سایبری کشور اتفاق میافتد و هر روزه تهدیدات زیادی از طرف هکرها صورت میگیرد که سایت شرکتهای بازاریابی شبکه ای و دیتابیس آنها نیز حاوی اطلاعات مهمی نظیر اطلاعات شخصی و پورسانتها و سفارشات و ... میباشد.حفاطت از این اطلاعات یکی از وظایف این شرکتهاست.بنابراین سایت شرکت باید از لحاظ امنیتی به گونه ای طراحی شود تا از ورود اونه حملات سایبری جلوگیری شود.