22
بازاریابی شبکهای (به انگلیسی : Network Marketing) یا بازاریابی چندسطحی (به انگلیسی : Multi-level marketing)، نوعی شیوهٔ فروش مدرن است که در آن
بازاریاب ها با حذف واسطه ها محصولاتی را مستقیما از تولید کننده به مصرف کننده میرسانند و این کار توسط بازاریابهایی که عضو این شرکتها هستند انجام میشود و سود حاصل از حذف واسطه ها به عنوان کمسیون به آنها پرداخت میشود.
در بازاریابی شبکهای، بازاریابها بصورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» اقدام به فروش محصولات کمپانی میکنند. در حال حاضر به ترتیب کشورهای آمریکای شمالی ، چین، کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا و ژاپن در زمینه بازاریابی شبکهای سردمدار هستند.
در این روش فروش مدرن، با حذف واسطه ها و حذف هزینه های تبلیغات و توزیع سنتی، شرکتهای بازاریابی شبکه ای سود بیشتری نسبت به روش سنتی به دست میاورند و این سود حاصله را در سطح های مختلفی بسته به طرح سوددهی شرکت بین بازاریاب ها تقسیم میکنند.
در این روش کسب و کار، سود بازاریاب ها علاوه بر فروش شخصی خود، از خرید و فروش زیرمجموعه های که دارد به عنوان پورسانت پرداخت و به حساب بانکی بازاریابها واریز میشود، در واقع هر بازاریابی که عضو شرکت است هم مصرف کننده میباشد و هم فروشنده و میتواند برای خودش تیم فروشی تا بینهایت سطح ایجاد کند و همین عامل برای بازاریاب این امکان را ایجاد میکند که یک درامد بی سقف داشته باشد و تا هرجایی که بخواهد تیم فروش خود را گشترش بدهد و به درامدی بالا و مستمرر برسد.
در حال حاضر بازار یابی شبکه ای جزو شغل هایست که میتوان از صفر و بدون سرمایه زیاد شروع کرد به طوری که بزرگترین فرصت بشر در طول تاریخ معرفی شده است که روزانه به طور متوسط 200 میلیون دلار سود بین بازاریاب ها در کل دنیا پرداخت میشود. لازم به ذکر است این کار مثل هر بیزینسی به پشتکار و تلاش فراوانی نیاز دارد و به دلیل پتانسیل سود و درامد بسیار بالا و میلیونرهایی که تحویل دنیا داده است به یک صنعت میلیارد دلاری تعبیر میشود که هرکسی میتواند با بهره گیری از آموزشها و حمایت شرکتهای بازاریابی شبکه ای و افراد موفق در این تجارت به درآمد های بسیار بالای در مدت زمان کمتری(6 ماه) برسد.
بازاریابی شبکه ای در حال حاضر در کل دنیا بیش از 50 سال سابقه دارد و در کشور عزیزمان ایران هم حدود 4 سال است که مراحل قانونی رو طی کرده و زیر نظر وزارت صنعت و معدن و تجارت فعالیت میکند و بنا به گفته کارشناسان اقتصادی کشور نتورک مارکتینگ میتواند حفره های اقتصادی کشور را پر کند و یک نوع کارآفرینی محسوب میشود که هیچ گونه محدویت زمانی و مکانی ندارد و میتوان در همه جا انجام داد.در بیشتر کشورها این کار یک کار خانگی محسوب میشود اما با توجه به استقبال روز افزون مردم کشورمان از این تجارت، شرکتهای بازاریابی شبکه ای سعی در گسترش دفاتر رسمیشان در اقصی نقاط کشور هستند به طوری که تقریبا در همه مراکز استان ها و بسیاری از شهر ها دفتر رسمی وجود دارد.
سعید | 1394/10/12 ساعت 2:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|